طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل

ساخت وبلاگ

هنگامی که صحبت از جایگاه حرفه ای ها می شود، نحوه صحبت کردن ما( از جمله تن،گام و میزان بلندی صدا) هر کدام نقش مهمی دارند و به طور چشمگیری بر نحوه ادراکی که رئیس و همکاران از ما دارند تأثیر می گذارد. ما زمان زیادی را صرف فکر کردن به این مورد می کنیم که چه چیزی باید در مورد کسب و کارمان بگوییم امّا لزوماً به این که چگونه آن را بیان کنیم توجهی نداریم. سخت است که خودمان لغزش کلامی خود را تشخیص دهیم.

ما با چندین کارشناس مشورت نمودیم تا مهم ترین اشکالات در نحوه صحبت کردن را شناسایی و از آنها اجتناب کنیم، این موارد عبارتند از:

1- لکنت داشتن یا کلمات و اصوات را مرتب تکرار کردن

اصوات در گفتار روزمره حضور دارند. "مانند"، "آه"، " اُم"، "اِ" کلماتی هستند که به طور مرتب، اغلب به طور ناخواسته در مکالمات رسمی استفاده می کنیم. امّا اگر در مقام یک حرفه ای آنها را به کار ببرید برجسته تر به نظر می آیند. جان وست ، رئیس بخش سخنرانی در New York Speech Coaching به کلماتی مانند موارد بالا به عنوان مکث های با صدا یاد می کند. مردم معمولاً از این کلمات در سخنرانی ها استفاده می کنند به دلیل اینکه آنها می ترسند یک مکث باعث شود که آنها شنوندگان خود را از دست دهند.

article_image_one_468.jpg

2- بیش از حد تند صحبت کردن

سریع سخنرانی کردن یک حالت عصبی معمول است و باعث می شود که سخنران به سختی بتواند ادامه دهد و این برای ارائه ای که گویایی و شفافیت آن بسیار مهم است مناسب نمی باشد. سوزان فینچ مربی صدا و سخنرانی در نیویورک، کسی که با افراد حرفه ای درکسب و کار تجربه همکاری داشته است، عنوان می کند که سخنرانان شتاب زده اغلب کلمات خود را با "من من کردن، عجله و بلعیدن" به پایان می رسانند. برای رفع این مشکل او از مشتریان خود می خواهد قبل از شروع به صحبت کردن یک نفس عمیق بکشند. این عمل ساده باعث ایجاد یک وقفه طبیعی در سخنرانی می شود و به شخص برای کم کردن سرعت کمک می کند.

3- بیش از حد آرام صحبت کردن

یکی دیگر از مشکلات مردم یاد گرفتن نحوه ارائه و صحبت کردن با تن صدای مناسب می باشد. ساندرا کازن مربی صدا برای مدیران در شهر نیویورک، عنوان می کند که مهارت افراد در ارائه به نوع صدای آنها بستگی دارد. برای مثال، به طور طبیعی افراد با تن صدای بلند ارائه بهتری نسبت به افراد با صدای تن پایین دارند، با این حال این رابطه همیشه درست نیست. همچنین افرادی با صدای تو دماغی احتمالاً مشکلی در نحوه ارائه نخواهند داشت امّا گوش دادن به این نوع صدا برای مدّت طولانی بسیار آزاردهنده خواهد بود. به همین دلیل کارشناسان می گویند بهترین راه برای تنظیم صدا این است که به خوبی نفس بکشید. مشکلات در نحوه ارائه زمانی اتفاق می افتند که مردم تارهای صوتی خود را سفت و منقبض می کنند و مانع رسیدن جریان هوا می شوند.

4- صدای ناصاف و زمخت

مشکلی که در بین زنان جوان رایج است با عنوان "صدای ناصاف و زمخت" شناخته می شود. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که جریان هوا در گلوی یک شخص قطع می شود و صدایش در زمان سخنرانی همانند صدای جیرجیر(غژغژ) می شود. از نظر همگان این نوع صدا آزاردهنده می باشد. در زبان شناسی از آن به عنوان صدای جیرجیر یاد می شود بخاطر اینکه صدایی مانند صدای جیرجیر در یا یک لولا که نیاز به چرب کردن دارد می باشد. بهتر است در اولین زمانی که متوجه این مشکل شدید از صحبت کردن اجتناب کنید و قبل از هر صحبتی به اندازه کافی نفس بکشید. مربیان می گویند ضبط صدا برای تشخیص این که شما در چه زمانی بیشتر دچار این مشکل می شوید می تواند مفید باشد.

5- نامفهوم شدن صدا در عبارات پایانی

آیا تا به حال توجّه کرده اید که افراد پایان یک جمله را آرام تر بیان می کنند. الگوی رایج سخنرانی در کشور ما به این گونه است که صدای ما در پایان عبارات و جملات پایین تر از میزان صدا در جملات ابتدایی باشد. این بدان معناست که کلمات مهم می توانند به راحتی نادیده گرفته شوند یا افکار ناتمام بمانند. فینچ می گوید شما می خواهید صدای خود را در یک سطح نگه دارید امّا افکار شما مرتب به سمت پایان ارائه می روند.

6- بلند ادا کردن یا جملات را به صورت سوال عنوان کردن

مشکل دیگری که در سخنرانی رایج است بلند صحبت کردن می باشد، به این معنی که پایان یک جمله را با صدای بلند ادا کنیم به طوری که همانند یک سوال به نظر آید حتّی زمانی که سوالی نیست. کازن عنوان می کند که این مشکل بیشتر در میان زنان رایج است. فینچ ادعا می کند مردم وقتی از صدای بلند استفاده می کنند که بخواهند نام شخص دیگری را بیان کنند و اغلب آن را به عنوان یک سوال می پرسند مثل اینکه آنها مطمئن نیستند. انجام این کار باعث می شود به نظر برسد که سخنران اعتماد به نفس کمی دارد. سخنرانانی که چنین مشکلی دارند باید صدایشان را ضبط کنند و تلاش کنند تا صدایشان در انتهای جملات بلندتر ادا نشود.

7- صحبت کردن با صدای یکنواخت

هیچ چیز مانند یک ارائه خسته کننده باعث بی حوصلگی مخاطبان نمی شود. به همین دلیل مربیان صدا می گویند یکی از بدترین اشتباهات در هنگام صحبت کردن استفاده از یک صدای کسل کننده و یکنواخت است. وست توضیح می دهد که ما می خواهیم در یک صدا شور و شوق و جرأت بشنویم.

منظور از موارد گفته شده این نیست که به شما بگوید با صدای بلند یا پایین صحبت کنید بلکه شما باید انواع تغییر لحن و تن صدا را در در بیان جملات خود بکار ببرید و آسان ترین راه برای دستیابی به این موفقیت این است که نفس بکشید و آرام باشید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شرکتی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت  فروشگاهی

بیشتر بخوانید: طراحی سایت تهران

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

بیشتر بخوانید: طراحی سایت کرج

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شیراز

بیشتر بخوانید: طراحی سایت اصفهان

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moji بازدید : 234 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1399 ساعت: 14:46

 

 

یکی از کارفرمایان که صاحب یک شرکت تبلیغاتی است می گوید اولین سوال داوطلبان استخدام وقتی برای مصاحبه مراجعه می کنند و یا هنگام تماس تلفنی این است که شغل که بازاریابی نباشد! اگر به روزنامه های کثیر الانتشار و یا سایر مراجع منتشر کننده آگهی های استخدامی مثل سایت های معتبر مراجعه کرده باشید خواهید دید که بخش عمده ای از آگهی های استخدامی مربوط به استخدام بازاریاب مجرب و کارکشته است. شغلی که در ایران طرفدار چندانی ندارد.

این در حالیست که بازاریابی و مدیریت بازاریابی یکی از پر فروش ترین شغل های جهان است که سالهاست در لیست پردرآمد ترین شغل های جهان قرار می گیرد اما چرا جویندگان کار در ایران دوست ندارند بازاریاب شوند؟ 5 مورد از مهم ترین دلایل به شرح زیر هستند :

1. آموزش نادرست

رشته بازاریابی در کشور پایگاه آموزشی و علمی درستی ندارد بنابر این کسانی که در این رشته مهارت دارند اغلب در رشته های دیگر تحصیل کرده اند. پس اولویت استخدامی شان رشته تحصیلی شان است. به این ترتیب چندان در پی استخدام شدن در بخش فروش نیستند.

article_image_one_444.jpg

2. مزایای ناکافی

حقیقت این است که تا فروشنده خوب نباشد بهترین محصولات و خدمات هم روی دست کارفرماها و کارآفرینان می ماند بنابر این مدیران معمولا توجه ویژه ای به بخش فروش و کارکنان آن دارند این در حالیست که در ایران این امر کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اغلب حقوق وپورسانت های بسیار اندک پرداخت می شود که به هیچ وجه پاسخگوی زحمات این قشر نیست.

3. باور عمومی غلط

بازاریاب هنرمندی است که تلاش می کند با ارائه مناسب یک محصول پروسه فروش را تسریع کند این در حالیست که در کشور بازاریابان به افراد دغلی تعبیر می شوند که با چرب زبانی می خواهند مردم را وادار به خرید کنند. تنها به سبب تصورات نادرست از این شغل، خیلی ها حاضرند بیکار بمانند اما بازاریابی نکنند!

4. بازاریابی شغل مردانه است

برخی تصورات براین است که این شغل یک حرفه کاملا مردانه است در حالی که در بسیاری از شرکت های موفق اکثر کارکنان و مدیران این بخش خانم ها هستند. واقعا همیشه لازم نیست در پروسه فروش یک محصول از ظرافت های زنانه بهره برد. اگر اصول کار را بدانی مشتری همیشه خریدار یک محصول خوب است. امری که بسیاری آن را جدی نمی گیرند و به همین دلیل شکست می خورند.

5. بازاریابی شغل دائمی نیست

متاسفانه تصور عمومی جامعه ما بر این است که بازاریابی شغلی موقت است و برای دراز مدت نمی توان بر روی آن حساب کرد در حالی که تا زمانی که تولید هست فروش هم هست. اگر تعدیل نیرویی در یک سازمان صورت بگیرد بازاریابان خوب و موفق در ته لیست خواهند بود.

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moji بازدید : 226 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1399 ساعت: 14:45

اگر بخواهیم یک دلیل برای وجود بازاریابی محتوا ارائه کنیم، آن جلب توجه است. افراد و شرکت هایی که به بازاریابی محتوا می پردازند، انرژی و زمان زیادی صرف می کنند تا مطمئن شوند محتوایی که ارائه می کنند خلاق و گیراست و بین مردم به اشتراک گذاشته شده و همه جا پخش می شود.

مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید. با توجه به تغییرات مداوم در الگوریتم های موتورهای جستجو، ناپایداری وفاداری مخاطبان هدف، تغییر در میزان محبوبیت دستگاه ها و موارد دیگر، بازاریابی محتوا به یک مسابقه بزرگ تبدیل شده که هر کس سعی دارد از دیگران عقب نماند. مسابقه ای که به این زودی ها پایانی ندارد. به منظور اطمینان از اینکه بهترین تلاش ممکن را در این زمینه انجام می دهید، در اینجا 10 پیشنهاد ارائه کرده ایم که می تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا در این مسابقه پا به پای تغییرات و تحولات پیش بروند.

1- به مشتریان احترام بگذارید

مشتری برگزیده هفته را با ارائه تصویر و داستان شخصی او معرفی کنید. این کار را ادامه دهید تا بازدیدکنندگان صرفا برای باخبر شدن از داستان بعدی هم که شده به سایت یا صفحات شما مراجعه کنند.

article_image_one_490.jpg

2- به نسل جوان توجه کنید

این نسل همان نسلی هستند که کاملا با یکدیگر در ارتباطند، افراد 18 تا 34 ساله ای که در حال حاضر مسئول 500 میلیارد دلاری هستند که سالانه برای اینترنت پرداخت می شود و تنها چند سال دیگر 75 درصد نیروی کار را تشکیل می دهند. این موارد تعدادی از مشخصه های این گروه است که بهتر است در استراتژی های بازاریابی شما به آنها دقت شود:

  • تمام وقت با یکدیگر در ارتباط هستند.
  • از روش های سنتی که کسب و کارها سعی دارند به آنها دسترسی داشته باشند، جدا هستند؛ حتی اگر از طریق بازاریابی محتوا باشد.
  • برای پیشنهاد و مشورت به دوستان شان اعتماد می کنند.
  • نمی خواهند «وادار» به انجام کاری شوند.
  • برای اینکه مطلبی را بخوانند و به اشتراک بگذارند، به دلیل نیاز دارند؛ اینکه برایشان جالب باشد، سرگرم شوند، از آنها خواسته شده باشد که مشارکت کنند، نکات دقیق و ظریف و همچنین اعتبار، اصالت و مسئولیت اجتماعی را در آن ببینند.

3- به شکلی منحصر به فرد روی برند خود متمرکز شوید

نسل کنونی و آینده بازار هدف شما به دنبال حقیقت است، نه جلوه و ظاهر. می خواهند بدانند چه کسی هستید و از چه کسی خرید می کنند. می خواهند افراد پشت پرده این برند را بشناسند. این بخش عمده ای از تلاش برای ایجاد رابطه با مشتریان است که اکثر بازاریابان محتوا از آن آگاه هستند اما بهبود و ارتقای این بخش از فعالیت شما بسیار مهم است.
ویدئوها، تصاویر و داستان های شخصی جالبی که به تیم شما مربوط باشند، به مرور زمان اهمیت پیدا می کنند.

4- یک جنبش و حرکت همگانی داشته باشید

میزان فروش کفش های تولید شده شرکت Toms به شدت افزایش یافته، دلیلش هم جنبشی است که این شرکت راه اندازی کره است: همه افراد محروم در سراسر جهان کفش به پا داشته باشند. این شرکت به ازای هر جفت کفشی که می فروشد یک جفت کفش به مردم محروم هدیه می دهد. مشتری امروز دیگر نگران قیمت کفش خود نیست، ارزش اینکه بخشی از یک جنبش همگانی باشد به همان اندازه اهمیت دارد.

5- امکان مشاهده و خواندن آسان

آسان خواندن، معانی بسیاری دارد اما اینکه مردم بتوانند محتوایی را که ارائه کرده اید، روی هر دستگاهی دریافت و مشاهده کنند، بسیار اهمیت دارد. تهیه یک استراتژی که ابتدا به موبایل توجه کند، باید همین الان اجرا شود. طراحی استراتژی محتوا باید ابتدا به دستگاه های همراه و موبایل بپردازد و سپس می توان موارد بیشتری را برای رایانه های شخصی در نظر گرفت، البته با این تصور که استفاده از رایانه کمتر خواهد شد.

6- ارسال مداوم دعوتنامه برای مشارکت

سعی کنید تا حدی که می توانید به طور مداوم مسابقات و نظرسنجی های مختلف برگزار کنید؛ از بازدیدکنندگان تان بخواهید در مورد طراحی لوگوی جدیدتان رأی بدهند، نظرسنجی هایی پخش کنید که پرسش هایی مفهومی داشته و این احساس را به مردم بدهد که نظرشان ارزش دارد. برای مثال یک شرکت تولید نوشیدنی از بازدیدکنندگان خود دعوت کرد تا تصاویری از عجیب ترین فروشگاه ها بفرستند و فرد برنده نیز باید در یکی از تبلیغات شرکت حاضر شود.

7- به جای متن، بیشتر از عناصر نمایی و تصویری استفاده کنید

مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید؛ مانند استفاده از ویدئو، فایل صوتی، اینفوگرافی، عکس و ...

8- برنامه ای به منظور تهیه ایده هایی برای محتوای برند خود داشته باشید

همیشه باید پرونده ای پر از ایده های مختلف برای محتوای برند خود داشته باشید و همه اعضای تیم شما نیز باید در این کار شرکت کنند. به مشتریان کنونی و مشتریان بالقوه خود گوش دهید، سوال های احتمالی شان را حدس بزنید. سعی کنید همیشه حداقل 50 سوال را آماده داشته باشید. اگر این کار را انجام دهید هرگز برای یافتن ایده ای برای محتوای بعدی خود نیاز به جستجو نخواهید داشت.

9- به آن دسته از تبلیغات محتوا توجه کنید که بتوانید ایمیل مشتریان را به دست آورید

اکثر اوقات میزان بازدید و مراجعه به سایت، وبلاگ و صفحات شما در شبکه های اجتماعی توسط فردی غیر از شما کنترل می شوند؛ مثل یک موتور جستجو یا اشتراک گذاری بین افراد. لازم است مقداری کنترل روی توزیع و انتشار مطالب خود داشته باشید. یکی از راه های موجود برای این کار ایجاد یک پایگاه ایمیلی است که همواره گسترده تر می شود. به بازدیدکنندگان خود فرصت های متعددی بدهید تا آدرس ایمیل خود را در سیستم ثبت کنند. اکنون می توانید در انتخاب عنوان ایمیل ها، خلاقیت به خرج دهید، طوری که حتما آن را باز کنند. دکمه ای برای به اشتراک گذاشتن آن نیز داخل ایمیل قرار دهید.

10-ترکیبی از روانشناسی فروش و علم عصب شناسی را به کار ببرید

درصد عملیات خرید، احساسی است و تنها 15 درصد آن منطقی است. به تحقیقاتی که امروزه در عصب شناسی انجام می شود دقت کنید؛ تحقیقاتی که نشان می دهند کدام بخش از مغز بر اثر چه چیزی تحریک می شود. امروزه رابطه تنگاتنگی بین روانشناسی و عصب شناسی وجود دارد که استفاده از آن در روش های بازاریابی محتوا یک استراتژی فوق العاده است.

 

طراحی سایت پزشکی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت آموزشی ، طراحی سایت هتل

 

پا نوشت:

طراحی سایت تبریز، طراحی سایت املاک ، طراحی سایت پوشاک ،  طراحی سایت خودرو

طراحی سایت ترکیه ،طراحی سایت ارومیه،  طراحی سایت گرگان ، طراحی سایت همدان ، طراحی سایت اراک ،

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moji بازدید : 197 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1399 ساعت: 14:45

همه ما در طول زندگی در حال مذاکره هستیم؛مذاکره با همکاران، همسر یا فرزندان. اگر تلاش می کنیم مشاجره ای را حل و فصل کنیم، درباره چیزی به توافق برسیم، یا برای رسیدن به سود چانه می زنیم، همه و همه در حال مذاکره هستیم. مذاکره مهارتی نیست که گهگاه برای رویداد های مهم به آن نیاز داشته باشید. مذاکره برای بدست آوردن آن چه در زندگی می خواهید لازم و ضروری است.

در اینجا 6 مهارت اصلی وجود دارد که همه باید برای داشتن یک مذاکره خوب از آنها پیروی کنیم :

1-آمادگی

در هر مذاکره باید در سه حوزه زیر آمادگی کسب کنید:

  • آمادگی درباره خودمان: آماده کردن خودمان یعنی بدانیم از زندگی چه می خواهیم. آمادگی باعث افزایش اعتماد به نفس خواهد شد و از این طریق از نقاط قوت و ضعف خود آگاه خواهیم شد و حتی باید بدانیم که برای آینده مان چه برنامه ریزی هایی داریم. همچنین باید خودمان را برای موقعیت های خاص در مذاکره آماده کنیم و این می تواند منوط بر آگاهی بر نیازهایمان باشد به طور مثال اگر صبح های زود خیلی سرحال نیستیم، هرگز ملاقات های مهم را ساعت 7 صبح برنامه ریزی نکنیم.
  • آمادگی درباره دیگری: در میز مذاکره هرچه بیشتر از فرد روبه رویتان اطلاعات کافی داشته باشید می توانید راحت تر با او صمیمی شده و با اعتماد به نفس بیشتری با او مذاکره کنید.قبل از هر چیزی بهتر است محدوده اختیارات فردی که با او مذاکره خواهید کرد را بدانید، یعنی آگاه باشید که او قرار است تاییدیه ای را از بالادستانش بگیرد یا خودش تایید کننده است.
  • آمادگی درباره بازار: همواره سعی کنید اطلاعات به روز و کاملی از موضوعی که قرار است در مورد آن مذاکره کنید داشته باشید و همیشه سعی کنید آگاه ترین فرد در جلسه مذاکره درباره موضوع مورد نظر باشید.لازم است درباره مواردی که قرار است در جلسه مذاکره مطرح شوند، آگاهی کاملی داشته باشید. همچنین باید بدانید که این موارد برای طرف مقابل تا چه اندازه ارزش دارند. از پرسیدن سوالات مختلف نترسید. پرسیدن سوال نشان می دهد که به موضوع علاقه مندید و می خواهید بیشتر بدانید.همواره به فکر نکات تازه در صنعتی که در آن مشغول هستید، باشید. هرچه بیشتر درباره تجارتتان آگاهی داشته باشید، بیشتر به سودتان خواهد بود.
article_image_one_483.jpg

2- هدف گذاری و تعیین مرزها و محدودیت ها

این سوال ساده را قبل از مذاکره از خود بپرسید: " از این جلسه مذاکره چه می خواهم؟" این پاسخ می تواند خیلی خوب به شما کمک کند تا هدف گذاری خوبی داشته باشید. سعی کنید برای هر جلسه هدف های مناسب و معقول داسته باشید. پس از هدف گذاری باید بتوانید حد و مرز هایتان را مشخص کنید، یعنی تا چه زمانی حاضرید مذاکره را برای رسیدن به این هدف ها ادامه دهید و چه زمانی مذاکره را متوقف می کنید و جای دیگری سراغ فرد دیگری برای مذاکره می روید. به طور مثال هنگام جلسه ی مصاحبه شغلی ممکن است حداقل حقوق مورد نیاز، مرزی باشد که برای خود تعیین کرده اید. در صورتی که مرزی نداشته باشید، دیگران آن قدر از شما سوء استفاده می کنند که دیگر چیزی برای بخشیدن ندارید.

3- گوش بدهید

خیلی ها فکر می کنند که شنونده های خوبی هستند. اگر شما هم جزء این گروه هستید به جای مغرور بودن می توانید از نزدیکانتان سوال کنید که آیا واقعا شنونده ی خوبی هستید یا نه. گوش دادن یکی از مهم ترین مهارت ها در مذاکره است. قبل از مذاکره دقت کنید که می خواهید درباه ی چه مواردی اطلاعات کسب کنید. در طول جلسه ی مذاکره به دقت به حرف هایی که می شنوید گوش فرا دهید. تا جایی که می توانید اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنید تا مذاکره ای موفق داشته باشید. عادت های اشتباه گوش دادن خود را شناسایی کنید. همیشه چیزی با ارزش در حرف های طرف مقابل وجود دارد.
چند توصیه برای بهتر گوش دادن؛ بی نظمی های اطرافتان را سروسامان بدهید. قبل از پاسخ دادن تا سه بشمارید تا سوالی را که شنیده اید خوب در ذهن تان تحلیلی کنید. آگاهی و حضورتان را از دست ندهید. بخشی از روند گوش دادن به تعامل میان دو طرف باز می گردد. هنگامی که به حرف های طرف مقابل گوش می دهید، اگر نکته ی مبهمی وجود دارد درباره اش سوال کنید. هرگز صحبت های کسی را که در حال پاسخ دادن به سوالات شماست قطع نکنید.

4- واضح وشفاف باشید

در آن چه که به زبان می آورید و آن چه انجام می دهید شفاف باشید. باید مطمئن باشید که رفتارهایتان، زبان بدن، لحن وکلامتان پیامی واحد را منتقل کنند. مذاکره کننده خوب کسی است که به سادگی با دیگران ارتباط برقرار می کند و احساس، رفتار و افکار دیگران را درک می کند. همیشه هدفتان را ازآن چه درباره اش حرف می زنید بدانید و حاشیه نروید. به تعهداتتان پایبند باشید. اگر قرار است با کسی ساعت 10 تماس بگیرید، حتما راس ساعت مقرر این کار را انجام بدهید. در ساعات شلوغ کاری معمولا خیلی با خودمان و دیگران شفاف و صریح نیستیم. هنگامی که چیزی به زبان می آورید، اما به طور دیگری عمل می کنید، باعث سردرگمی دیگران می شوید.

5- فشردن دکمه توقف

هرکسی دکمه توقفی دارد. این دکمه در ذهن ما قرار دارد و باعث می شود هنگام مذاکره از احساسات و هیجانات دور باقی بمانیم. برخی بیشتر از دیگران از این دکمه استفاده می کنند و برخی هرگز از آن استفاده نمی کنند. به شکل های مختلف می توان از این دکمه استفاده کرد؛ چند دقیقه استراحت در حین مذاکره ای پرهیجان یا لحظه ای سکوت ، هنگامی که با نظر کسی موافق نیستید. هنگامی که در جلسه ی مذاکره از دکمه توقف استفاده می کنید، از به زبان آوردن مواردی که بعداً ممکن است باعث تاسف تان شود خودداری می کنید. هرگز اجازه ندهید احساسات و هیجانات کنترل رفتارهایتان را در اختیار بگیرند. اگر به نظر می رسد که مذاکره ای به نتیجه نمی رسد و به بن بست رسیده است، می توانید از دکمه توقف برای فکر کردن و رسیدن به راه حل استفاده کنید. به جای درخواست های غیر منطقی یا عصبانیت در چنین مواقعی، به خودتان استراحت بدهید و جلسه ی مذاکره را مدتی بعد پیگیری کنید.

6- توافق یا توقف

گاهی با وجود این که دو طرف درباره ی موارد مهم موافق هستند، به نظر می رسد رسیدن به توافق نهایی مشکل است. گاهی دلیل این اتفاق این است که فردی در جلسه مذاکره مشکل سازی می کند. برای رهایی از مشکلاتی این چنینی نیز به فشردن دکمه توقف نیاز دارید. تا جایی که مشکل ایجاد نمی کند، جلسات مذاکره را قطع کنید و اجازه بدهید همه استراحت کنند. گاهی مذاکرات به دلیل تاکتیک های طرف مقابل متوقف می شود. این تاکتیک ها می توانند هدفی مثل تغییر نظرات یا بررسی مساله توسط فرد بالادستی که در جلسه حضور ندارد را دنبال کنند. هنگامی که با برخورد هایی این چنینی مواجه می شوید، بهتر است شما هم دکمه توقف مذاکرات را فشار دهید. در این مواقع تاکتیک های طرف مقابل را بررسی کنید و هنگامی که دوباره به مذاکره باز می گردید، سوالاتی روشنگر را از آن ها بپرسید.
به توافق رسیدن همیشه روندی ساده و بی دردسر نیست. گاهی لازم است با کسی سروکله بزنید که نگران چیزی است یا از رئیس اش می ترسد که مبادا او توافق بدست آمده را قبول نکند. دوباره می توانید سوال هایی بپرسید که مشکلات موجود را برایتان روشن کند و به این فرد کمک کنید برای این مشکلات راه حل هایی مناسب پیدا کند. مذاکره کننده خوب کسی است که به طرف مقابل کمک کند تمامی مزایای پیشنهادش را متوجه شود و به او کمک کند این پیشنهاد را به شکل کاملی برای هر کسی که لازم است دوباره مطرح کند.

 

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به   طراحی سایت   ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی  را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت  پیام آوا را برای این کار نگاه کنید.

 

شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب  طراحی سایت ارزان  و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند. پیام آوا بهترین خدمات  طراحی سایت تهران  را به شما عرضه می کند. همچنین  طراحی اپلیکیشن  موبایل را با به روز ترین تکنولوژی کد نویسی دنیا را از پیام آوا بخواهید. طراحی اپلیکیشن موبایل  را با ما تجربه کنید.

تبلیغات درون متنی

پا نوشت

طراحی سایت ،  طراحی سایت اصفهان ، طراحی سایت شیراز ، طراحی سایت رشت ، طراحی سایت کرج ، طراحی سایت مشهد ، طراحی سایت یزد

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moji بازدید : 246 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1399 ساعت: 14:44

می توان گفت مهمترین ویژگی برای به کار گرفتن استراتژی درست در زمان رکود، شناخت مشتری است. باید بدانید که آنها چگونه می اندیشند و چگونه رفتار می کنند. همچنین باید بدانید که وضعیت اقتصادی فعلی چگونه بر مشتری های شما تاثیر گذاشته است. برای مثال اگر کالایی می فروشید که طبقه مرفه جامعه مشتری شما هستند، واکنش مشتری های شما نسبت به رکود اقتصادی با واکنش طبقات پایین تر متفاوت خواهد بود.

می توان از این پنج استراتژی در زمان رکود برای مقابله و عبور از آن استفاده نمود.

1- تحقیقات روی مشتری:

به جای اینکه بودجه خود را صرف تحقیقات بازار کنید، به این احتیاج دارید که بفهمید مشتری ها در دوران رکود چگونه ارزش های خود را بازتعریف می کنند و به رکود پاسخ می دهند. برای مثال کشش قیمتی تغییر می کند، یعنی اگر قبلا افزایش ده درصدی قیمت تاثیر چندانی بر میزان فروش نمی گذاشت اما اکنون ممکن است کمی افزایش قیمت باعث شود تا مشتری ها به سرعت ناپدید شوند. همچنین مشتری ها در دوران رکود زمان بیشتری را صرف می کنند تا کالاهایی را بیابند که از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند. آنها همچنین بیش از گذشته چانه زنی می کنند. عقب انداختن خرید، توجه بیشتر به حراج ها و کمتر خرید کردن از ویژگی های اصلی رفتار مصرف کنندگان در دوران رکود است.

article_image_one_477.jpg

2- تمرکز روی ارزش های خانوادگی:

وقتی دوران سخت اقتصاد فرا می رسد، جایگاه ارزش های خانوادگی برای مصرف کنندگان افزایش می یابد. به همین خاطر در این ایام معمولا آگهی هایی که مفاهیم فردگرایانه دارند جای خود را به آگهی هایی می دهند که صحنه هایی خانوادگی در آنها به چشم می خورد. جالب اینکه معمولا در دوران رکود میزان فروش کارت های تبریک، استفاده از تلفن و همچنین خرید لوازم منزل افزایش می یابد. به همین خاطر باید تلاش کنید تا محصول خود را به نوعی با ارزش های خانوادگی پیوند بزنید و به مصرف کنندگان نشان دهید که شما هم برای کانون خانواده ارزش قائلید.

3- حفظ هزینه های بازاریابی:

البته مهلک ترین اشتباه در دوران رکود، کاهش قابل توجه هزینه های بازاریابی است اما شیوه هوشمندانه این است در دورانی که بسیاری از رقبا توان پرداخت هزینه های بازاریابی را ندارند یا اینکه تمایلی به آن نشان نمی دهند، شما با بهره گرفتن از بازاریابی، سهم خود در بازار را افزایش دهید.حتی اگر می خواهید هزینه های بازاریابی خود را کاهش دهید باز هم بهتر است این کار را هوشمندانه انجام دهید. برای مثال اگر هر روز یک آگهی ۳۰ ثانیه ای از شما در تلویزیون پخش می شود، به جای اینکه روزهای پخش آگهی را تغییر دهید، بهتر است از زمان آن بکاهید و در عوض باز هم هر روز در تلویزیون دیده شوید.

4- تجدید نظر در پیش بینی ها:

دوران رکود فرا رسیده، ممکن است از شنیدن این حقیقت خوشحال نشوید. اما هر چه زودتر آن را بپذیرید، از شانس بیشتری برای عبور از روزهای سخت برخوردار خواهید بود. یکی از نخستین اقدامات پس از پذیرش ورود اقتصاد به رکود این خواهد بود که در پیش بینی های خود تجدید نظر کنید.بیشتر طرح های شما در مورد اینکه طی ماه های آینده چقدر فروش خواهید داشت دیگر کاربرد چندانی نخواهد داشت. قواعد بازار نیز به طور کلی تغییر می کند. در این دوران بهتر است وضعیت بازار در رکودهای سابق را مورد مطالعه قرار دهید تا تصویر بهتری از آنچه پیش رو دارید به دست آورید.

5- حمایت از توزیع کنندگان:

در دورانی که اطمینان چندانی به بازار وجود ندارد، هیچ کس دوست ندارد که انبارش مملو از کالاهای فروش نرفته باشد. به همین خاطر سعی کنید روابط خود با توزیع کنندگان را توسعه دهید تا آنها انگیزه بیشتری برای فروش محصولات شما داشته باشند. تغییر در قراردادها و در نظر گرفتن امتیازاتی برای توزیع کنندگان می تواند به عبور شما از روزهای سخت یاری رساند. توزیع کنندگان در این دوران با مشکلات پرشماری از جمله مشکل نقدینگی مواجه می شوند. پس تلاش کنید حسن نیت خود را به آنها نشان دهید.

 

طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل...
ما را در سایت طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moji بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1399 ساعت: 14:43